اتصال نیروگاه خورشیدی نیک آباد به شبکه و آغاز بهره برداری از آن

نیروگاه خورشیدی نیک آباد در تاریخ 31 خرداد 1402 با حضور مسوولین برق منطقه ای اصفهان، شرکت ساتبا (سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق) و کارفرما و سرمایه گذار پروژه به بهره برداری رسید.
با توجه به نیاز شبکه و کمبود برق در تابستان، با تلاش شبانه روزی مهندسان، تکنسین ها و کلیه پرسنل شرکت آتی نیرو، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی نیک آباد توانست قبل از زمان پیک مصرف شبکه برق کشور که اول تیر ماه می باشد، با موفقیت وارد مدار سراسری برق شود تا بتواند بخشی از کسری برق شبکه را پوشش دهد.
احداث این نیروگاه خورشیدی در اصفهان، شهرستان نیک آباد در زمینی با وسعت 15 هکتار انجام شده است. نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی نیک آباد با نصب بیش از 18 هزار پنل خورشیدی به صورت کامل توسط شرکت آتی نیرو طراحی و راه اندازی گردیده است. نوع پنل خورشیدی مورد استفاده در نیروگاه خورشیدی نیک آباد، از نوع monofacial است. همچنین سازه های نیروگاه خورشیدی نیک آباد اصفهان که از نوع ثابت می باشد نیز توسط شرکت آتی نیرو جانمایی و نصب شده است.
شرکت آتی نیرو با استفاده از تجربه همکاری با شرکت های آلمانی، ایتالیایی، آفریقای جنوبی و ایرلند در سال های گذشته، توانسته است طراحی این نیروگاه خورشیدی را نیز به صورت کاملا بهینه انجام دهد و این نیروگاه با حد اکثر توان و راندمان به شبکه برق سراسری متصل گردید.

 

جا نمایی و نصب سازه های خورشیدی این نیروگاه، با وجود ناهموار بودن زمین، با رعایت کامل اصول فنی و به صورت کاملا منظم انجام شده است به نحوی که علاوه بر بهره مندی از زیبایی و نظم پنل های خورشیدی در فضای نیروگاه، از کمترین تلفات و حداکثر راندمان برخوردار باشد.
نیک آباد در استان اصفهان، با داشتن شرایط محیطی مناسب، مستعد ساخت نیروگاه خورشیدی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا